Even voorstellen, Maurice

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby MauricevanMourik » MonDec23, 2013 6:18:02 PM

citrofenwick wrote:WRENNIEOB heeft voor mij een beetje afgedaan sedert het enkel nog pré 80 is.


Dat remt mij ook behoorlijk af ja, ik heb niet zoveel met auto's van voor 1980 :oops:
Ook moet ik niks weten van ouwe teutoonse vehikels met spoilers en imperials met kinderwagentjes op het dak ...
MauricevanMourik
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuDec12, 2013 7:31:11 PM

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby MauricevanMourik » SunJun29, 2014 7:26:59 PM

Wegens verkoop van de brandweerrode Visa had ik weer even vervoer nodig, en natuurlijk mocht de AX weer uit zijn stalling :-)
Ik ben echt erg tevreden met het wagentje, een fijn ding om mee op pad te zijn, gelijk 400 km erbij gereden.

Vandaag heb ik ook lichtmetalen "First" velgen gekocht, compleet met reservewiel en wielbouten.

Er zitten in de velgen voor de achterwielen geen naafgat, hoort dat?
De dopjes die er voor de voorwielen op zitten hebben een Citroën logo (zwart), dat heb ik ook nooit eerder gezien geloof ik...
MauricevanMourik
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuDec12, 2013 7:31:11 PM

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby AlexanderB » SunJun29, 2014 7:43:27 PM

Euh, die lichtmetalen velgen horen allemaal geen naafgat te hebben nee. :) (Wat het extra lastig maakt om ze te laten balanceren, dan moeten ze een speciale adapter op het apparaat zetten waarmee ie netjes aan z'n normale boutgaten wordt vastgeschroefd, de meeste bandenwisselbedrijfjes zien dat niet zo zitten, extra werk enzo..)

Weet je zeker dat het dopjes zijn, en niet gewoon op de velg geschilderd/gestickerd? (Heb ze nog nooit met dopjes gezien)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby MauricevanMourik » WedOct01, 2014 5:10:03 PM

We zijn alweer bijna een jaar verder :P
Tweeduizendvijfhonderd kilometer (slechts :lol: ) zijn er sinds December onder haar wieltjes doorgegaan.
Ze heeft een maand of vier in de winterstalling gestaan toen de Visa bij de deur was, de Visa is verkocht en de AX mocht er weer uit, Joepie!!
Wat een lol was het om weer met de AX te rijden, ik ben echt gehecht aan het wagentje!

Binnen nu en een paar weken gaat ze naar de dealer voor een beurtje & APK -onderhoudsboekjes afstempelen!- en komen er rondom nieuwe bandjes op.
De stalen velgen worden zoals gepland vervangen door de eerder aangehaalde LM velgen.
Sjonge , inclusief monteren bijna 60,- per band..... (vredestein T-trac, je blijft toch Enschedeër hè? )

Voor de winter moet ik nog wel even wat roestpreventie gaan doen aan de voorste binnenschermen voordat er ook maar gelegenheid voor koplampventilatiegaten ontstaat... Typisch dat ze allemaal daar rotten :?
MauricevanMourik
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuDec12, 2013 7:31:11 PM

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby MauricevanMourik » WedOct01, 2014 5:13:33 PM

Vooruit, toch nog maar wat plaatjes van na de poetsbeurt afgelopen Zondag:

Image

Image

Image
MauricevanMourik
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuDec12, 2013 7:31:11 PM

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby Jurjenz » WedOct01, 2014 7:20:42 PM

Wat een prachtig gepoetste wagen. Hoe heb je dit zo gekregen, welke middeltjes?

Banden kosten inderdaad wat, maar is het belangrijkste van de auto!
Image
User avatar
Jurjenz
AX Master
AX Master
 
Posts: 1011
Joined: TueAug21, 2012 11:10:58 AM
Location: Groningen

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby Plensnart » WedOct01, 2014 10:45:59 PM

Phoa die glimt! nice job!
Plensnart
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
 
Posts: 71
Joined: ThuMay01, 2014 12:20:43 AM
Location: Rijssen

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby theohoutman » SatOct04, 2014 5:29:28 PM

Die zijn zeker erg mooi om te zien. Ik moet nogsteeds de mijne zo mooi oppoetsen. Maar eerst ff her en der delak bijwerken. Word hoog tijd namelijk!

Wat heeft de AX nu gelopen?
Doe FF relAX
User avatar
theohoutman
AX liefhebber
AX liefhebber
 
Posts: 138
Joined: SunAug10, 2014 2:04:41 PM
Location: Apeldoorn

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby MauricevanMourik » SunOct12, 2014 10:15:21 AM

Image
De lak van de auto is gewoon nog erg netjes, qua poetsmiddelen heb ik een voorkeur voor Perloplast.
Morgen om 10:15 ben ik bij de garage, ik mag bij de auto blijven tijdens de APK 8)

Gisteren heb ik even de voorremmen schoongemaakt en voorzien van een spaarzaam laagje kopervet op de glijvlakken, die waren toch wel erg droog naar mijn mening.
Lees:helemaal geen vet... :roll:
MauricevanMourik
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuDec12, 2013 7:31:11 PM

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby MauricevanMourik » MonOct13, 2014 1:21:42 PM

APK gepasseerd zonder al te grote problemen :music

Ik had helaas wel de haarspeldveer voor de voorremblokjes verkeerd gemonteerd, de uiteinden moeten aan de zuigerkant van de klauw en niet aan beide buitenkanten van de blokjes.
Ook zaten de achterremmen vast, maar ook die zijn "losgefloept" tijdens de testrit.
Gelijk maar een nieuwe bobine besteld, deze is langzaam aan het doodgaan wat vanmorgen resulteerde in lopen op 3 cylinders & horten/stoten :(

Volgend jaar de distributie & een nieuwe koppakking vervangen(riem=10jr=7500km... en de koppakking zweet ietsjes op het bekende hoekje,nog niet terug te vinden in KV of olie)
MauricevanMourik
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuDec12, 2013 7:31:11 PM

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby AlexanderB » MonOct13, 2014 1:45:31 PM

Bobine? Dit is er toch eentje met een DIS blok? Als die stuk is, dan loopt ie gelijk op 2 cylinders, niet 3.
Ik zou het dan eerder zoeken in de bougies en kabels..
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter
User avatar
AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
 
Posts: 5966
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Even voorstellen, Maurice

Postby MauricevanMourik » MonOct13, 2014 6:04:59 PM

Dat is de moeite van het uitzoeken waard inderdaad.... (DIS = bobine waar 4 bougiekabels uit komen??) Het duurde overigens maar eventjes voor ie weer op 4 cylinders liep, na een kleine 10 minuten was alles over, en ik heb vandaag ook niks meer gemerkt.
MauricevanMourik
AX Starter
AX Starter
 
Posts: 17
Joined: ThuDec12, 2013 7:31:11 PM

Previous

Return to Wie is wie/You and your car

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 67 guests

cron